dinsdag 14 juni 2016

Interview: Arnor Putteman

Wij van GymLust, zetten graag personen in de kijker die een persoonlijk doel bereikt hebben binnen de gymwereld. Dit doel is voor iedereen verschillend, daarom willen wij zoveel mogelijk verschillende personen aan het woord laten. Zo kan iedere volger van GymLust zien dat elk doel mogelijk is, als je er voor werkt! We voegen ook fotomateriaal toe, om een ‘voor en na’-situatie te bekomen. Lees mee met onze Gymrat van de week!

Kennismaking

Vandaag hebben we de eer om kennis te maken met Gymrat nummer 1:
Voornaam & Naam:      Arnor Putteman
Woonplaats:                   Aaigem
Leeftijd:                          15 jaar
Gym:                               HealthyLifestyle, Borsbeke
Favoriete oefening:        Deadlift
Persoonlijk record:        150kg
Voorbeeldfiguur:            Simeon Panda

Dag Arnor!
Vertel ons eerst iets kort over jezelf!
Ik ben Arnor, ik ben 15 jaar en woon in Aaigem. Ik fitness 3-4 keer in de week en speel ook 3 keer voetbal. Ik ben begonnen op mijn 14de en woog toen 54kg. Nu weeg ik 72kg met een vetpercentage van 14%.

Doel

Wat was jouw doel toen je begon in de gym?
Mijn doel was om op 90 kilo te komen met een vetpercentage van 12%
Wanneer heb jij voor het eerst dit doel gesteld?
Ik begon met dit gedacht in december 2014.
Waarom net dit doel?
Vroeger was ik een van de magerste, toen besloot ik om daar verandering in te brengen. Ik hoop dat ik tegen de zomer van 2018 (of vroeger) mijn doel heb bereikt.
Hoe staat het op deze dag met jouw doel?
Ik weeg nu al 72kg. Ik ben op anderhalf jaar tijd 18kg bijgekomen. Dus ik hoop dat ik binnen 2 jaar nog eens 18kg bijkom.

Hoe

Hoe heb je dit tot nu toe bereikt?
Ik groei vooral in spiermassa omdat ik mij concentreer op mijn oefeningen. Ik probeer om ze zo goed mogelijk uit te voeren. Ik doe het ook heel graag.
Hoe vaak per week ga jij sporten?
Zo’n 6 à 7 keer per week: 3 à 4 keer fitness en 3 keer voetbal.
Zijn er bepaalde middelen die je hielpen om zo ver te raken?
Ik drink 2 massgainers per dag, met per shake 250 gram koolhydraten en 50 gram eiwitten. Ook gebruik ik BCAA om mijn spierafbraak tegen te gaan en creatine voor krachtopbouw.
Hoe reageert jouw omgeving op deze verandering?
Vrienden zeggen dat ik toch al een stuk breder ben geworden dan vroeger. Dat ik niet meer het magere ventje van vroeger ben. Dit motiveert mij om verder te doen.
Hoe zie je jezelf in de toekomst op vlak van sport?
Ik ga proberen om meer te trainen en meer op mijn eten te letten. Ik ga zeker blijven verder doen.

En dan dit nog

Is er iets dat je zou willen meegeven aan de volgers van GymLust?
Als je net begint met fitness raad ik jullie aan om al zeker eens de omtrek van je spieren te meten, je te wegen, vetpercentage te laten meten en foto's te nemen. Dan kan je na een tijdje al zien hoe ver je bent geraakt. Bij fitness is het heel belangrijk om je oefeningen goed uit te voeren en je concentreren. Luister zeker naar je coach want hij weet waarover hij praat!!

Voor:                      

Na anderhalf jaar:   


Bedankt voor dit interview!
Bedankt om de volgers van GymLust te inspireren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten